Sposoby optymistów na przezwyciężenie negatywnych emocji.

Sposoby optymistów na przezwyciężenie negatywnych emocji.
22 listopada 2016 MILABO

Sprawdź jak pokonać niepokój, stres i złość

Negatywne nastawienie może naprawdę nas zniszczyć. Długotrwały stres, przygnębienie czy złość w sposób oczywisty nie prowadzą ani do efektywnego ani do zrównoważonego życia. Najgorsza jest jednak rosnąca spirala negatywnych emocji. Poniższa lista przedstawia proste sposoby na przerwanie łańcucha niepokoju, złości czy narzekania.

Jeśli zależy Ci, by w różnych sytuacjach zachować spokój i wyciągnąć z nich pozytywne lekcje dla siebie ten artykuł jest dla Ciebie. Dowiesz się, co możesz zrobić, by uniknąć wpływu osób i sytuacji, które ciągną Cię w dół. Optymiści mają naprawdę proste i szybkie sposoby, by utrzymać lub przywrócić sobie dobre samopoczucie.

Pamiętaj, pozytywne nastawienie jest kluczowym elementem walki ze stresem. A dobre samopoczucie warunkuje życiowe powodzenie. Dlatego dbaj o siebie! Naprawdę masz wpływ na stres. Oto co możesz zrobić:

  1. Wyprostuj się – właściwa postawa ciała zwiększa poczucie pewności siebie. Porozciągaj kręgosłup i sprawdź, jak szybko zmieni się Twój nastrój. Amerykańska psycholog, Amy Cuddy zbadała, że wyprostowana postawa zmniejsza działania kortyzolu odpowiedzialnego za stres i zwiększa ilość testosteronu, odpowiedzialnego za pewność siebie.
  2. Oddychaj – zmiana sposobu oddychania to najszybszy sposób, by poprawić sobie nastrój. Naprawdę wystarczy wziąć parę głębszych oddechów, by wyciszyć silne emocje i poczuć się lepiej. Proste i skuteczne techniki oddechowe poznasz TU.
  3. Często się przytulaj – przytulanie zwiększa ilość oksytocyny w naszym organizmie (hormonu szczęścia, odpowiedzialnego za wyciszenie i poczucie zrelaksowania). Dotykanie ciepłych i miękkich przedmiotów również przynosi relaksujące efekty – jeśli nie masz do kogo się przytulić owiń się kocem i trzymaj w rękach ciepłą herbatę. Ciepły prysznic również może pomóc.
  4. Uśmiechaj się – nawet sztuczny uśmiech pozwala poprawić samopoczucie. Psycholodzy udowodnili, że zmiana mięśni twarzy powoduje zmianę naszego stanu emocjonalnego i sposobu, w jaki doświadczamy danej sytuacji. Wystarczy włożenie ołówka między zęby, które aktywuje mięśnie odpowiedzialne za uśmiech, by poczuć się lepiej. Uwaga! Włożenie ołówka między wargi uaktywnia jedynie mięśnie odpowiedzialne za marszczenie brwi.
  5. Ćwicz regularnie – wysiłek fizyczny (minimum półgodzinny) pozwala pozbyć się napięcia ciała. Podczas ćwiczeń organizm produkuje endorfiny, by pomóc nam uporać się z wysiłkiem, dzięki czemu doskonale rozładowuje negatywne emocje. Zwykły spacer również korzystnie wpływa na samopoczucie.
  6. Spędzaj czas w naturze (na słońcu) – jak najczęściej przebywaj w naturalnym świetle. Słońce poprawia humor, doładowuje energią, pomaga zwalczyć senność i zmęczenie. Czas spędzony na łonie natury to także lepsze dotlenienie i zmniejszone ryzyko wystąpienia depresji. Najlepiej wybrać się do lasu, gdzie powietrze jest czystsze. Zieleń działa uspokajająco i przywraca równowagę. Codzienne przebywanie na świeżym powietrzu pomoże nam się zahartować i zwiększyć odporność.
  7. Otocz się wesołymi kolorami – kolory żółty i różowy poprawiają samopoczucie; pomarańczowy przywraca radość i podnosi na dachu; czerwony wzmacnia, ożywia i rozpala zmysły. Noś ubrania w optymistycznych barwach lub wykorzystaj je w swoim otoczeniu.
  8. Myśl pozytywnie i stosuj afirmacje – pozytywne myślenie zaczyna się od pozytywnego wewnętrznego dialogu. Nigdy nie mów do siebie tego, czego nie powiedziałabyś innym. Podnoś się na duchu. Racjonalnie oceniaj negatywne myśli, szukaj pozytywnych aspektów danej sytuacji. Gdy męczy Cię przykra myśl przywołaj wspomnienia pozytywnych doświadczeń. Tego, jak skutecznie afirmować dowiesz się TU.
  9. Akceptuj porażki – radzenie sobie z frustracją i rozczarowaniem jest najtrudniejszą lekcją, jakiej udzielają nam optymiści. Nie jest tak, że ludziom z pozytywnym nastawieniem do świata wszystko układa się samo. Potrafią oni jednak akceptować zmienność jaką niesie los i wyciągać lekcje z popełnionych błędów. Nigdy się nie poddawaj i bądź gotowy na krytykę. Traktuj trudności jak lekcje, z których wyniesiesz cenne doświadczenie na przyszłość. Nie zapominaj również, że problemy są przejściowe. Wszystko od czasu do czasu jest do dupy. Twoim zadaniem jest branie się w garść.
  10. Bądź asertywny – mów nie, nie szukaj akceptacji u innych, buduj własną wartość i podejmuj inicjatywę. Nie czekaj aż problem sam się rozwiąże. Koncentruj się na szukaniu rozwiązania. Musisz wiedzieć, co jest dla Ciebie dobre i do czego dążysz a wówczas żadna osoba nie będzie wstanie odebrać Ci Twojego podejścia do życia. Głośno mów o swoich potrzebach. Nie pozwalaj przekraczać swoich granic.
  11. Bądź wdzięczny – okazywanie wdzięczności pozwala docenić to, co mamy. Zapisuj pozytywne sytuacje, które zdarzyły Ci się w ciągu dnia – przekonasz się, że Twoje życie jest pełne błogosławieństw, za które warto okazywać wdzięczność.
  12. Zrób swoją osobistą listę szczęścia – zastanów się, co Tobie poprawia nastrój. Weź kartkę, długopis i bez zastanowienia zrób listę 20 rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Następnie przy każdej z czynności/rzeczy zastanów się, kiedy ostatni raz z niej skorzystałeś. Jeśli basen jest tym, co Cię relaksuje, dlaczego od czterech miesięcy nie pływałaś? Przypnij listę w widocznym miejscu i dbaj o siebie, tak jak lubisz!

Comments (0)

Dodaj komentarz

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress